Ak potrebujete zdielať väčšie množstvo dát medzi viacerými zariadeniami je tu pre vás aplikacia ownCloud. OwnCloud má podobné vzužitie ako DropBox s tým rozdielom, že ownCloud je zadarmo a vieme si ho nainštalovať a spravovať sami. OwnCloud sme testovali na našich virtuálnych serveroch.
Počítače sa synchronzujú so serverom ownCloudu pomocou klientského softvéru, ktorý je dostupný pre vsetky najpoužívanejšie operačné systémy (windows, linux, os x), rovnako je dostupna aj applikácia pre tablety s operačným systémom android ci iOS. Súbory a ďalšie dáta (ako sú kalendáre, kontakty alebo záložky) môžu byť prístupné aj pomocou webového prehliadača bez dodatočného softvéru. Akékoľvek aktualizácie súborov sa prejavia na všetkých počítačových alebo mobilných zariadeniach pripojených k účtu užívateľa.
Technologia
Server ownCloud je napísaný v PHP a JavaScript skriptovacích jazykov. Pre vzdialený prístup, vyuziva SabreDAV, open-source server WebDAV. ownCloud je navrhnutý pre prácu s niekoľkými systémami pre správu databáz, vrátane SQLite, MariaDB, MySQL, Oracle databázy, MSSQL a PostgreSQL.
OwnCloud ponúka
- Ukladanie súborov v bežných adresárovej štruktúry alebo cez WebDAV
- Šifrovanie používateľských súborov
- Synchronizácia klientov so systémom Windows (Windows XP, Vista, 7 a 8), Mac OS X (10.6 alebo vyšší), alebo Linux
- Kalendár (tiež ako CalDAV)
- Plánovač úloh
- Adresár (tiež ako CardDAV)
- Streamovanie hudby (cez Ampache)
- Správu užívateľov a skupín (cez OpenID alebo LDAP)
- Zdieľanie obsahu v skupinách alebo verejných adries URL
- Online textový editor so zvýraznením syntaxe a skladanie kódu
- záložky
- Skrátenie URL adries Suite
- Fotogaléria
- video prehliadač
- Prehliadač PDF (pomocou PDF.js)
- Viewer pre ODF súbory (ODT, .odp, ODS)
- Mozilla Sync hosting – Ak ste užívateľ Mozilla Firefox, celá história, údaje formulárov, záložky atď môžu byť uložené na vašom serveri ownCloud.
- Pripojenie externých úložísk (Ak máte účty na Dropbox, GoogleDrive alebo Amazon S3, môžete pripojiť tieto moduly do inštalácie ownCloud)
- Prispôsobiteľnost s jedným kliknutím nainštalujete aplikácie
- Prihlásenie Modul: podporuje protokolovanie akcií spojených so súbormi, záznamy, kto pristupuje, čo, kedy a odkiaľ. (K dispozícii len v ownCloud Business, Enterprise a vzdelávanie verzia)